Merida Scultura 6000 Di2 105 - TrailHead teszt

A teljes cikk a TrailHead.hu-n olvasható. Írta: Dina Márton

 

Nem olyan régen alkalmam volt tesztelni a Merida egyik legújabb, és számomra legérdekesebb országúti bicóját, a Merida Scultura 6000-et, a Merida Concept Store jóvoltából.

A váz maga majdnem ugyanaz, amit ősszel teszteltem, a különbség annyi, hogy ez a „kistesó”, nem a CF5 hanem a CF3 karbonszövetből készült, ami egy kicsit nehezebb, és papíron kevésbé merev. Bevallom őszintén, én az utóbbiból semmit sem éreztem, de a súlyban sem nagy, mindössze 150g a különbség, a geometria pedig teljesen ugyanaz.

Merida Scultura 6000 105 Di2
Terméklap

Két színben érhető el, Balck Gray és White Gray, nálam az utóbbi verzió volt, a valóságban ez szürkés-fehér színt jelent. Nem csillog, nem villog, egy elegáns letisztult képet mutat magáról. De kapható Black Gray színben is.

Ugyanazokat az aerodinamikai fejlesztéseket megkapta, mint a csúcs váz, szép széles a tám villa, keskeny a fejcső, és a villában is van bőven hely, belefér akár a 35 mm-es gumi is gyárilag 28-assal szerelik. A váz egyébként külön is megvehető és élettartam garancia van rá!!!

Érdekes, hogy manapság igen elterjedt lett, hogy nagyon vastag csövekkel dolgoznak a gyártók, így minél könnyebb kialakítani a jó légellenállású vonalakat, de a Meridának mégis sikerült vékonyabb csövekből összerakni ezt a vázat. Ennek köszönhetően sokkal szolidabb képet mutat magáról, és nem utolsó sorban nyilván könnyebb is.

Szerintem nagyon jó, hogy az új Scultura ugyanazokkal a geometriai adatokkal bír, mint a Reacto, az aeró modell, szóval, ha valaki váltana, vagy esetleg akarna mindkét modellből, elég egyszerű lesz a döntés.

 

Ami miatt a leginkább érdekelt ez a kerékpár, az az új, elektromos, 105-ös szett. Szerintem nagyon jó döntés volt a márkától, hogy a szett piacra dobása után egyből csináltak egy karbon bicót, ezzel az új váltórendszerrel. Ahogy az összes gyártó évek óta előhozza a megfizethetőbb karbon vázas modelleket, itt volt az ideje, hogy egy elektromos szett is legyen rajta, amit nem feltétlen a versenyzőknek szánnak.

Kívülről, szinte minden majdnem ugyanolyan a 105-ös szetten, mint az Ultegrán vagy a Dura-Acen. Persze tudjuk jól, hogy az a „majdnem” azért az ott van, ami a különbség a három szett, neve és ára között.

Gondolok itt leginkább a súlyra. Kicsit nehezebb, pontosan 375 grammal mutat többet a mérlegen az Ultegránál, és 511 grammal a Dura-Acenél.

 

A cikk még nem ért véget, olvass tovább >