Az Új Silex - Minden út a Tiéd!

A funkcionalitásnak megvan a maga stílusa. Amikor bemutattuk a SILEX-et, az emberek nem tudták, mit kezdjenek ezzel a furcsa kinézetű kerékpárral, amelyet valami "kavicsos" kerékpározásra terveztek. Aztán kipróbálták - és a díjak és a pozitív vélemények elkezdtek gyűlni. A SILEX minden tekerést kalanddá változtat, új lehetőségeket nyitva a szórakozásra, akár a napi ingázásról, akár egy többnapos biciklitúráról van szó.
 
NYUGODT ÉS HIGGADT
 
01_23-product-news-silex-my2024-calm-and-composed-01.jpg
 
03_23-product-news-silex-my2024-calm-and-composed-02.jpg
 
Most még inkább terepjáró-képesebb, és a külsőt is átdolgoztuk, hogy modernebb és elegánsabb legyen - még ha ezt mi magunk is mondjuk. Megőriztük a sokoldalúságot, ami a kerékpár első verzióját sikeressé tette, de a nagyobb gumiférőhellyel és a lazább fejcső-szöggel kényelmesebb és nyugodtabb lett, míg a kifinomult kábelelvezetés és stílus azt jelenti, hogy karcsúbb, mint valaha. Mindezt anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötni az 1x vagy 2x hajtáslánc működtetésének képességével, vagy bármilyen kombinációban használhatod a sárvédőket, csomagtartókat és csomagokat, ami neked megfelel.
 
MASSZÍV MOUNTAIN BIKE KÉPESSÉGEK A MINDENNAPI SOKOLDALÚSÁGGAL PÁROSULVA
 
02_23-product-news-silex-my2024-calm-and-composed-03.jpg
 
A SILEX mindig is elsősorban terepjáró volt, nem pedig egy közúti vagy "crossbicikli" néhány finomítással. A hegyikerékpár által inspirált geometriával kiszabadul a dropbar (országúti) kerékpárral szemben támasztott korlátokból, és arra csábít, hogy felfedezd a kevésbé járt utakat. Vegye be azt a kanyart, menjen le a singletrack-en, nézze meg, mi van a következő domb mögött, pakolja fel a felszerelését, és tegye át éjszakai túrává - a SILEX támogat téged. A kemény burkolatú felületeken a dropbar sebességét hegyikerékpáros robosztus képességekkel és nyugodt, higgadt kezelhetőséggel ötvözi.
 
A SILEX nem csak a nagy kalandokra való, hanem hihetetlenül praktikus hétköznapi gép is. Akár csomagtartókkal van felszerelve a bevásárláshoz, akár sárvédőkkel, hogy tisztán tartsa az ingázás közben, kényelmesen, nyugodtabb, egyenesebb üléspozícióval és higgadt karakterrel jut el oda, bármit is hozzon a felület.
 
AZ ISMERETLEN ÚT FELFEDEZÉSÉRE TERVEZTÉK
 
Ugyanakkor a gravel-bringázás egyre inkább különböző, egymástól elkülönülő identitású szakágakra vált szét. Egyrészt a gravel versenysport eleme, amely a hosszú távú versenyekre összpontosít, ahol a sebesség az elsődleges, és a terep általában rendezettebb. Másrészt a gravelezés kalandbringás oldala, ahol a bajtársiasság a kulcs, és az egyetlen versenyszempont az egyéni versenyző és a saját határai között van, aki vállalja az önellátó hosszútávú túrák vagy az ismeretlenbe vezető utak kihívását. Ezeknek a bringásonak a kényelem és a teherbírás fontosabb, mint a sebesség, és a kiszámíthatatlan és állandóan változó felszíneken való helytállás képessége alapvető fontosságú.
 
 
A SILEX lelkileg továbbra is közelebb áll ehhez a fajta tekeréshez, ezért több terepjáró képességet adtunk hozzá anélkül, hogy ez befolyásolta volna az előző generáció kezelhetőségét és sokoldalúságát. Eközben a gravel-specifikus felszerelések legújabb fejlesztéseinek támogatását is hozzáadtuk, mint például a dropper nyeregszárak és a rugós villák, de tudjuk, hogy amikor a semmi közepén túrázol, az egyszerűség a legfontosabb. Ezért kerültük el a trükköket és a túlbonyolított tervezési funkciókat, és arra összpontosítottunk, ami valóban különbséget jelent a bringások számára.
 
TÖBB MINT GRAVEL
EZ EGY OLYAN KERÉKPÁR, AMELLYEL BÁRHOVÁ MEHETSZ, BÁRMIT
MEGTEHETSZ, ÉS AMELY A HEGYI KERÉKPÁROK ROBUSZTUSSÁGÁT
AZ ORSZÁGÚTI KERÉKPÁROK HATÉKONYSÁGÁVAL ÖTVÖZI.
 
Bár nincs jó okod arra, hogy ne ragassz rá rahtszámot, és ne indulj kedvenc gravelversenyeden, a SILEX nem kizárólag azért él, hogy minél gyorsabban leküzdje a kilométereket. A hangsúlyt a hosszú távú versenyekre és a többnapos eseményekre helyezi, ahol a kerékpár stabil kezelhetősége és terepképességei csillogni fognak. Ha a rövid pályás kavicsversenyek a te világod, akkor a SCULTURA ENDURANCE GR talán jobban megfelel az igényeidnek.
 
A SILEX inkább annak a bringásnak való, aki nagyot álmodik, de mégis egy olyan kerékpárt szeretne, amely a mindennapi dolgokkal is megbirkózik. Hosszú, támogatás nélküli kalandok egy teljesen megrakott kerékpárral. Éjszakai bivvy túrák, amelyeken felfrissülve térhetsz vissza a való világba. Túrák a barátokkal, ahol a naplementét kergetitek bármelyik útvonalon, ami kínálkozik, nem pedig a Strava szegmenseket.
 
04_23-product-news-silex-my2024-is-more-than-just-a-gravel-02.jpg
05_23-product-news-silex-my2024-is-more-than-just-a-gravel-03.jpg
06_23-product-news-silex-my2024-is-more-than-just-a-gravel-05.jpg
07_23-product-news-silex-my2024-is-more-than-just-a-gravel-06.jpg
 
Sokoldalúsága azt jelenti, hogy tökéletes partner a terepjáró kalandozásokhoz, de a mindennapi feladatokkal is ugyanolyan jól megbirkózik, legyen szó akár bevásárlással megrakodva, akár a munkába járás megfűszerezésére szolgáló ösvényen való le- és felbukdácsolásról. Miközben maximalizáltuk az új SILEX terepjáró teljesítményét, a mindennapi tekeréshez is ugyanolyan sokoldalúan használható, akár ingázol, akár országúti sporttúrákra indulsz, vagy csak egy stabil és kényelmes társat keresel a hosszú téli túrákhoz. Mind a Karbon CF, mind az Alumínium LITE vázak továbbra is rendelkeznek a teljes hosszúságú sárvédők rögzítésével, míg a LITE vázak csomagtartóval is használhatók.
 
HA NEM ROMLOTT EL, NE JAVÍTSD MEG
 
08_23-product-news-silex-my2024-if-it-aint-broke-dont-fix-it-01.jpg
 
Az új SILEX esetében az volt a célunk, hogy megtartsunk mindent, ami az eredetit sikeressé tette, de javítsunk a kezelhetőségen, a kényelmen, a terepjáró képességen, az esztétikán és az integráción. Ugyanakkor tisztában voltunk a "ha nem romlott el, ne javítsd meg" mondással, így a vezetési pozíció szinte teljesen megegyezik az előző kerékpárral, megtartva a hegyi kerékpár ihlette geometria koncepciót, magas orr-résszel, rövid kormányszárral és meredek ülésszöggel, ami fokozza az országúti kényelmet és a terepjáró képességeket. Az új SILEX ugyanazzal a bátorító menetérzettel és pozícióval rendelkezik, amely lehetővé teszi a kényelmes és kontrollált bringázást, de a lazább fejcsőszögnek és a nagyobb térfogatú gumiabroncsoknak köszönhetően fokoztuk a terepjáró képességeket.
 
09_23-product-news-silex-my2024-if-it-aint-broke-dont-fix-it-02.jpg
10_23-product-news-silex-my2024-if-it-aint-broke-dont-fix-it-03.jpg
 
KARCSÚBB, SIMÁBB, LAZÁBB
 
29
 
A fejcső szöge az egyetlen jelentős változás a geometriában, és most 1.5°-kal lazább, 69.5°, ami javítja a stabilitást sebességnél, durva terepen vagy nagy terhelés esetén. Míg a kormány pozíciója nagyon hasonló magasságban van, most sokkal rövidebb a fejcső hossza, hosszabb villával párosítva, amely kompatibilis a legújabb generációs gravel villákkal. Ez azt jelenti, hogy az új SILEX ugyanazt a vezetési pozíciót kínálja, ami miatt olyan sikeres volt, de sokkal agresszívabb megjelenéssel és esztétikával, amely sokkal jobban illeszkedik a REACTO és SCULTURA közúti termékcsalád dinamikus megjelenéséhez.
 
MEGNÖVELT GUMIABRONCS-TÁVOLSÁG
 
11_23-product-news-silex-my2024-type-clearance-01.jpg
12_23-product-news-silex-my2024-type-clearance-02.jpg
13_23-product-news-silex-my2024-type-clearance-03.jpg
 
Ez a hosszabb villa a gumiabroncsok mozgásterének jelentős növelését is lehetővé teszi. Mostantól a kerékpár első és hátsó részén is 45 mm-es gumiabroncsot lehet felszerelni egy 700c felnire, ami jelentősen megnövelt gumiabroncs térfogatot biztosít, ami mind a kényelem, mind a tapadás szempontjából előnyös. A jelentősen nagyobb teljes gördülési átmérő simább, stabilabb vezetést biztosít anélkül, hogy nehéz és bonyolult felfüggesztési rendszereket kellene alkalmazni. 
 
Úgy véljük, hogy ez a szabad tér a 650b kerékméretet feleslegessé teszi; a kisebb keréknek nincs más előnye, mint a nagyobb térfogatú gumiabroncs. Továbbra is lehetséges akár 700x42 mm-es gumiabroncsot is használni, ha sárvédőkkel közlekedsz.
 
SZÁMODRA MEGFELELŐ HAJTÁSLÁNC-VÁLASZTÁSI LEHETŐSÉGEK
 
A kerékpár hátsó végén egy ledobott láncos kialakításhoz nyúltunk, amely biztosítja a szükséges gumitávolságot, de megtartja az 1x vagy 2x hajtáslánc működtetésének lehetőségét, így a kerékpárosok kiválaszthatják a számukra legmegfelelőbb hajtáslánc-beállítást. Az 1x-es váltó csökkenti a súlyt és egyszerűsített vezérlést biztosít, míg a 2x-es beállítás rövid sebességfokozatok közötti hézagokat biztosít az egyenletes fordulatszám érdekében. Hogy melyik működik a legjobban, az csak rajtad múlik.
 
FÉKTELJESÍTMÉNY ÉS LEGÚJABB FUNKCIÓK
 
14_23-product-news-silex-my2024-stopping-power.jpg
 
Ezt a megnövekedett terepjáró képességet jobb fékezési képességgel támasztottuk alá; mostantól minden kerékpár elöl és hátul 180 mm-es rotorral rendelkezik, ami sokkal erősebb és fáradásállóbb fékteljesítményt biztosít, különösen biciklitúrázáskor. Az általánosan használt 160 mm-es rotorhoz képest a súlycsökkenés csekély, de a teljesítménynövekedés jelentős, különösen terhelt motorozáskor, hosszú lejtőkön. A szénszálas vázas CF modellek a DISC COOLER féktartó hűtőborda technológiánkat használják, amely segít gyorsabban lehűteni a fékeket a jobb teljesítmény és megbízhatóság érdekében.
 
RENDEZETEBB PILÓTAFÜLKE ÉS KARCSÚBB MEGJELENÉS
 
15_23-product-news-silex-my2024-clutter-free-cockpit-sleeker-look-02.jpg
17_23-product-news-silex-my2024-clutter-free-cockpit-sleeker-look-01.jpg
18_23-product-news-silex-my2024-cleaner-more-modern-look-02.jpg
19_23-product-news-silex-my2024-cleaner-more-modern-look-03.jpg
 
Amellett, hogy a rövidebb fejcső javítja a kerékpár kinézetét, számos más apró, de kulcsfontosságú változtatást is eszközöltünk. Átálltunk a jól bevált WIRE PORT kábelkezelő rendszerünkre, ahol a vezérlőkábelek a fejidomon keresztül érkeznek, mielőtt teljesen belső vezetéssel továbbhaladnának, így a pilótafülke kevésbé zsúfolt és karcsúbb megjelenésű. Ennek az az előnye is megvan, hogy sokkal jobb az integráció, ha egy kormánytáskát vagy egy bikepacking tekercset is használ.
 
FIDLOCK ALAPTARTOZÉK
 
20_23-product-news-silex-my2024-fidlock-base-mount-01.jpg
22_23-product-news-silex-my2024-fidlock-base-mount-02.jpg
 
A CF-vázakhoz integrált Fidlock alaptartót is adtunk, amely bármilyen Fidlock-kompatibilis tartozékkal vagy opcionális takarólemezzel használható. A belső vezetésű, dropper nyeregszárakal is kompatibilis, a villa pedig belső vezetési lehetőséggel rendelkezik egy agydinamó számára, amely hosszú túrákon a lámpák vagy kisebb elektronikus eszközök táplálására szolgál.
 
KÖNNYŰ KARBON ÉS NAGY ÉRTÉKŰ ALUMÍNIUM KERETEK
 
23_23-product-news-silex-my2024-multiple-mounting-points-01.jpg
24_23-product-news-silex-my2024-multiple-mounting-points-02.jpg
25_23-product-news-silex-my2024-multiple-mounting-points-03.jpg
26_23-product-news-silex-my2024-multiple-mounting-points-04.jpg
27_23-product-news-silex-my2024-multiple-mounting-points-05.jpg
 
Az új SILEX könnyű CF szénszálas és nagy értékű LITE alumínium vázakkal is kapható lesz, mindkettő ugyanazzal a szénszálas villával. A két váz geometriája megegyezik, de a CF-váz 680 grammot takarít meg az alumínium változathoz képest. A súlytól eltekintve a két váz közötti legfontosabb különbség az, hogy a CF kerékpár DISC COOLER hűtőbordás hátsó féktartóval és az alsócsőbe integrált Fidlock tartóval rendelkezik, míg a LITE alumínium váz a sárvédőtartókon kívül hátsó csomagtartó-rögzítőponttal is rendelkezik.
 
TÖBB RÖGZÍTÉSI PONT A KÖVETKEZŐ KALANDHOZ
 
28_23-product-news-silex-my2024-multiple-mounting-points-06.jpg
 
Bikepacking, ingázás, munka utáni kavicsozás vagy edzés a kátyús országutakon; bárhol is tekerj a SILEX kerékpároddal, létfontosságú, hogy mindent magaddal tudj vinni, amire szükséged van. A vázon és a villán található rögzítési pontok lehetővé teszik palackok, táskák, szerszámok, sárvédők vagy kiegészítők (és még sok más) felszerelését, míg a villa lábain található "bármi ketrec" stílusú rögzítők megnövelt teherbírást biztosítanak, valamint belső kábelelvezetés van egy agydinamó számára. Mindezek mellett a LITE modell is rendelkezik csomagtartó rögzítőkkel, ami még inkább kiemeli a SILEX mindennapi használhatóságát.
 
ÜDVÖZÖLJÜK AZ ÚJ SILEX-EN
 
Kevés bringa mondhatja el magáról, hogy nagyjából bárhol otthon érzi magát, ahová csak viszi. Új SILEX-ünk követi azt az utat, amelyet elődje sikeresen megnyitott, hiszen egy rendkívül alkalmas gravel, bikepacking és kalandbicikli, ugyanakkor megbízható mindennapi munkagép, valamint szórakoztató, gyors és strapabíró ingázó és edzőbicikli. Bármelyik irányba is irányítod a SILEX-et, lenyűgöző kezelhetőséget, kiemelkedő kényelmet és nyugalmat - és nem utolsósorban - rengeteg szórakozást nyújt. Segített, és mindig is segíteni fog, hogy "minden út a tiéd" legyen.
 

Az új Merida Silex kerékpárok weboldalunkon:

4000_gryblk_MY24.jpg

Merida Silex 4000
Terméklap

700_redgry_MY24.jpg

Merida Silex 700
Terméklap

400_grnslv_MY24.jpg

Merida Silex 400
Terméklap

200_telblk_MY24.jpg

Merida Silex 200
Terméklap