MERIDA Road program 2011

 MERIDA Road PROGRAM 2011: A lényeg és az újdonságok 

 

MERIDA REACTO: Csúcskategóriás versenygép


100818 Road2011 reacto 1
REACTO TEAM


Előző csúcsmodellünk, a MERIDA SCULTURA EVO az időtlen, klasszikus tervezésű karbon versenybringák képviselője volt, lenyűgöző súlyadatokkal. Az új REACTO egyesíti magában a legmodernebb gyártástechnológiákat, hasonlóan kiváló merevség/súly mutatókkal rendelkezik, de mindehhez különleges, agresszív, aerodinamikus design társul. A mottó: Agresszív „Ferrari-stílus” a legömbölyített „Porsche-design” helyett!

Miben más a Reacto:

  • Aerodinamikus tervezés, hasonlóan a MERIDA TIME WARP időfutambringához
  • Elegáns, integrált fejcső, ultrakönnyű* teljes-karbon villával, 1,5 colos csapágyakkal
  • Vázon belüli bowden-elvezetés, mindenhol
  • Integrált nyeregcső, egyedi nyeregmagasság állítási lehetőséggel. Az aero-nyeregcső változtatható nyereg befogással (0-15 mm) és BIO FLAX rezgéselnyelő karbonszálakból készül
  • Az egyik legkönnyebb semi-aero váz a piacon: 56-os méretben 1000 gramm alatt marad a belső bowdenelvezetés és a széles csövek ellenére. A vázszett, villával, kormánycsapággyal 1,4 kg alatt
  • Klasszikus versenygeometria, 6 vázméret, progresszívan változó geometriákkal (hasonlóan a 2010-es SCULTURA EVO-hoz)
  • BB30 és BSA standard középrésszel is elérhető
  • Kiváló merevségi mutatók, nagyon precízen irányítható, és nagyon jó a hajtáshatékonyság: Fejcsőnél 100 Nm/°, középrésznél 56 N/mm – a német Tour Magazin hitelesített mérése alapján
  • DI-2 verzió az elektromos vezetékeknek és az akkumulátor bal támvillán való elhelyezésének megfelelően kialakítva

 

*Full-carbon villa rekord kis tömeg versenyzésre kihegyezve: integrált villanyakkal mindössze 325 gr 225mm villanyak esetén, kiváló komfortadattal rendelkezik (74 N/mm)

Alkalmazott karbon technológiák:

  • DOUBLE CHAMBER a villaszárakban és az alsócsőben
  • STRUCTURE ELEMENT vázépítés
  • UHM/HM szálanyagok a Toray és a Toho cégektől, BIO FLAX szálak az ülőcsőben és a nyeregcsőben a magas frekvenciájú rezgések csillapítására 
  • Nano-megerősített mátrix, hogy ellenállóbb legyen a külső erőhatásokkal szemben, nagyobb törésállóság
  • Teljesen karbon villa melyben a karbonszálak nem törnek meg a karbon papucsoktól kezdve a vállon át a villanyakig 

Modellek: 

Választható REACTO felszereltség:
FSABB30 / Ultegra (REACTO 907),
SRAM Force (REACTO Team),
Dura Ace (REACTO 909);
DI-2 verzió megfelelő kábelelvezetéssel (REACTO 909-E).

100818 Road2011 reacto 2
REACTO 909
 

100818 road2011 reacto 3
REACTO 907
 



MERIDA CYCLOCROSS CARBON: A 2009-es Eurobike tanulmány-modellje 2011-re szériagép

100818 road2011 CC carbon
CYCLOCROSS Carbon Team
 

A 2009-es Eurobike-on még csak tanulmányként létezett az új Cyclo Cross-koncepciónk. Egy évvel később ez a kerékpár már sorozatgyártásba kerül, gyakorlatilag kompromisszumok nélkül!

A fejlesztés céljai:

  • Vibrációmentes fékhatás elöl
  • Maximális precizitás irányításkor, a megcsúszás lehetőségének csökkentése a keréknyomokban vagy a laza talajon 
  • Optimalis pozíció, ha vállra kell kapni a bringát (részletek lejjebb)
  • Praktikus kábel-elvezetés, minimális karbantartási igénnyel: folyamatos bowdenházak, könnyedén fel és felvehető a vállra 
  • Kényelmes villa és hátsó traktus köszönhetően a FlexStay tám- és láncvilláknak, a változó vastagságú ülőcsőnek, ami 38 mm-ről 31,8-ra szűkül (felül), 27,2 milliméteres nyeregcsővel
  • BB30 szabvány szerinti középrész a kimagasló merevségért 

A legtöbb bringás szenved az ominózus fék-vibrációtól. Ennek megelőzésére a Cyclocross bringánk fejcsővét elképesztően merevvé tettük a felső bowdentartó szem és a villa fékkonzoljai között – 1,5 colosra kiszélesedő villanyakkal, optimalizált karbon struktúrával. Ugyanakkor, a fékkonzolok és a villaszárak végei közötti terület annyira rugalmas, amennyire csak lehet, optimális csillapítást biztosítva.

Hogy megkönnyítsük a krosszosok dolgát azokon a szakaszokon, ahol vállra kell kapni a bringát, a Cyclocross vázunkat hihetetlenül sima és enyhén hajlított felsőcsővel építettük. Legfigyelemreméltóbb pontja a cső alsó felén vezetett bowdencsatorna, melyben az összes kábel helyet kapott, és a borításnak köszönhetően nagyon egyszerű a vállra vétel.

Ez a borítás könnyedén eltávolítható a gyors karbantarthatóság kedvéért. Szilikon bevonata pedig garantálja a kényelmes fogást, ugyanakkor a gyors váltást vállból kézbe, amikor a cipelés után bringára kell pattanni.

Az UCI (Nemzetközi Kerékpáros Szövetség) által engedélyezett tárcsafék használat cyclocross versenyeken (2010 július) túl későn jött a 2011-es palettánk tervezéséhez. 2012-re fogunk kínálni tárcsafékes verziót, de ehhez a teljes hátsó traktust át kell tervezni a bringán (135 mm-es agyak, mechanikai-tesztek…)

 

Modellek: 

Választható CYCLOCROSS felszereltség: 

SRAM Force szingós kerékszettel (CYCLOCROSS CARBON TEAM),
Ultegra/FSA peremes kerékszettel (CYCLOCROSS CARBON 907).
Természetesen vázszettként is elérhető. Szeptember közepétől kapható.

100818 road2011 cc carbon 2
CYCLOCROSS CARBON 907

100818 ROAD2011 cc 3
CYCLOCROSS 4 D

 

TIME-WARP: A triatlon és időfutam gépünk most az UCI szerint is legális!

100818 road2011 warp 1
TIME WARP TEAM

2009 nyarán a Time Warp időfutam kerékpárunk néhány héttel megjelenése után szabálytalannak bizonyult a nemzetközi szövetség által jegyzett időfutamversenyeken, az UCI által frissen bevezetett 3:1 szabály miatt.

Köszönhetően a tám- és láncvillák teljes áttervezésének, most minden csőátmérő, és a kormány is tökéletesen megfelel az UCI szabályainak. A jelenlegi Time-Warp modell tökéletes kombinációja egy időfutam és egy triatlon kerékpárnak, kompromisszumok nélkül.

100818 road2011 warp 2
TIME WARP 8

 

RACE & RIDE ALUMÍNIUM ROAD Szériák: Két modellcsalád különböző célcsoportoknak! 

100818 road2011 race 905 
ROAD RACE LITE 905

Végül, de nem utolsósorban még inkább differenciáltuk a verseny orientált (Race) és a kényelmesebb vonalat képviselő (Ride) geometriát az alumínium szektorban.

A vázanyagtól  függetlenül a Merida szabványosította az országúti kerékpárok méreteit, melyhez a Scultura Evo szériát vettük alapul. Ugyanakkor nagyobb különbségek vannak az aktuális RACE és RIDE modellcsaládok között, például kerékméretben (Ride: 25 mm), nyeregcső-átmérőben (Ride: 27,2 mm a nagyobb kényelemért), a kormány típusában (Ride: Compact kormány rövidebb hajlítással és kisebb eséssel), valamint a nyereg konfigurációkban. Továbbá a RIDE modellek magasabb, ezáltal kényelmesebb üléspozíciót adnak a hosszabb homlokcsőnek köszönhetően, valamint kicsit hosszabb láncvillával készülnek, s kevésbé agresszív irányíthatósági tulajdonságokkal rendelkeznek. Hogy még jobban elkülönüljön a két kategória, másféle csövekből, más festéssel készülnek a RACE és RIDE széria kerékpárjai.

100818 road2011 ride 904
ROAD RIDE LITE 94

100818 road2011 ride juliet
ROAD RIDE LITE JULIET 94