Merida Scultura 6000 kerékpárteszt

A BikeMag cikke. Írta: Kuntár Bence.

Kapcsolódó cikk: 2016 legkönnyebb kerékpárja a Cycling Weekly felmérésén.
 
Az országúti megateszt gépei közül kétség kívül ezt vártam a leginkább. A tavaly bemutatott új Merida Scultura papíron kecsegtető, de mit nyújt menet közben az Ultegrával szerelt 6000-es modell?
 
160426 scultura 6000 1
 
A Scultura tavalyi Giro d’Italia előtt bemutatott legújabb változata talán egyike az utolsó kifejezetten felnifékekhez tervezett csúcs klasszikus országútiknak. Kristálygömbünk ugyan nincs, de a fejlesztések igencsak a tárcsafékes modellekre koncentrálnak, hogy hány modellciklus kell még a teljes átálláshoz jelenleg senki sem tudja. Az viszont valószínűsíthető, hogy aki a jelenlegi Scultura mellett teszi le a voksát, annak egy darabig nem kell más országúti után néznie. Ráadásul ezt még inkább megerősíti a vázszettre vonatkozó élettartam garancia.
 
A tajvani cégóriás 2013 óta van jelen névadó szponzorként a WorldTour mezőnyben, a dicső múltra visszatekintő olasz Lampre csapatot látják el kerékpárokkal. Az első közös évben az akkor új aerodinamikus országúti, a Reacto Evo került a figyelem középpontjába, Pippo Pozzato révén többször is az élmezőnyben láthattuk a sprinteken.
 
160426 scultura 6000 2
 
Már az előző generációs Scultura SL is meglehetősen sikeres modell volt, viszont 2012-es bemutatása óta bizonyos szempontból változtak a „klasszikus” országútikkal szembeni elvárások és a Lampre Merida csapatnak is szüksége volt egy új, mindenes versenygépre, amit a tavaszi klasszikusoktól kezdve, a háromhetes körversenyeken keresztül, az őszi egynaposokig használni tudnak. A tavalyi bemutatkozás jól sikerült, Jan Polanc a Giro d’Italia 5. szakaszát már az új Scultura nyergében nyerte. Nézzük a horvátországi teszttáborban hogy teljesített a Scultura 6000-es modell.