Merida országúti újdonságok 2015-ben

Az előző, hegyikerékpárok újdonságaival foglalkozó cikkünk folytatása.

A RIDE DISC is teljesen új fejlesztés, a Merida legelső tárcsafékes karbon országútija, amely tökéletes túratárs lehet a 2015-ös szezonban. Kényelmes geometria tökéletes irányíthatósággal párosítva, ahogy a Meridától megszokhattuk: az új RIDE DISC egy modern, sokoldalú országúti, ehhez méltó részletmegoldásokkal. Például minden mechanikus bowden vagy elektromos drót precízen a vázon belül van vezetve a hátsó részben, miközben elöl a fékkábel is a karbon villán belül fut. Elöl, a 15 mm-es átmenőtengely biztosítja a 160 mm-es tárcsa által fékezés közben keletkező erőhatások optimális elosztását, a Merida koncepciója a kiemelkedően innovatív tárcsafék-rendszerek közé tartozik. A DISC RIDE-ot kimondottan széleskörű, mindennapi használatra tervezték, így sárvédő rögzítési pontokat is találunk rajta, továbbá kaphatóak hozzá a piacon kimondottan ehhez a modellhez tervezett sárvédők. A Merida RIDE DISC három változattal debütál: RIDE DISC 3000, -5000 és -7000.
 
DISC_7000_carbon
Merida Ride Disc 7000
Terméklap
 
A 2015-ös szezonra a triatlonosoknak is kínálunk egy nagyszerű újdonságot: A Merida büszkén mutatja be a WARP TRI-t, egy tökéletesen megfelelő eszközt ehhez a nehéz sportághoz. Ehhez a géphez felhasználtuk a Lampre-Merida csapat időfutam gépe, a WARP TT fejlesztése során szerzett tapasztalatokat. A TT vázát, a NACA Fastback profilt temérdek munkaórán át optimalizáltuk aerodinamikailag a szélcsatornában. Most ez szolgáltatta a WARP TRI alapját, utóbbinak azonban nem kell megfelelnie az UCI (Nemzetközi Kerékpáros Szövetség) szigorú szabályainak. A WARP TRI-t így tovább finomíthattuk, hogy még jobb legyen a geometriája és kompromisszumok nélkül megfeleljen a geometriája a győzelemre törő triatlonistáknak. További innovatív részletmegoldások a Direct Mount fékkonzol, az állítható ülőcső-szög („Flip Flop Head”), a különböző pozíciókhoz adaptálható pilótafülke („Modular Cockpit”) és az integrált elfordulás-gátló, amely megakadályozza, hogy a kormány megsértse a felsőcsövet. Továbbá a Merida a kezdőkre is gondolt, egy teljesen felszerelt változattal számukra. Összesen három modell érhető majd el: WARP TRI 3000, -5000 és -7000-E.
 
TRI_5000_black
Merida Warp TRI 5000
Terméklap
 
Frissül a cyclo cross paletta is egy vadonatúj tárcsafékes alumíniumvázra építve, amely könnyebb és sokkal markánsabban alakították a csöveket hydroforming eljárással, a kábelek pedig a vázon belül futnak. Karbon nyakas karbon villával érkezik, 15 mm-es átmenőtengellyel. Az új Lite így egy kimondottan kedvező árú opció a krosszosoknak. A kerékpár nem csak cyclo crossra alkalmas, hanem univerzálisan használható aszfalton is, akár közlekedésre, a sárvédő-szemeknek köszönhetően továbbra is elláthatjuk városi felszereléssel is.
 
700_black
Merida Cyclo Cross 700
Terméklap
 
Történt még egy fontos változás a geometriákon vagy a felfüggesztések kialakításán túl: 2015-től a karbon Merida kerékpárok neve után egy négy számjegyű kód jelzi a felszereltségi szintet, például RIDE 7000, RIDE 5000. Az alumínium bringáknál hasonlóan egy háromjegyű kód, például RIDE 500, RIDE 400 stb. A mountain bike-oknál a kerékméret is kiderül a névből: ha 9-es van a kerékpár nevében, az a 29"-osra utal, a 7-es a 27.5"-osra, a 6-os pedig a klasszikus 26"-os verzióra. Például a NINETY-NINE 9. 7000-ből kiolvasható, hogy egy karbon 29-esről van szó.