BIO FIBER DAMPING COMPOUND A karbon struktúrához hozzáadott rugalmas szálak teszik komfortossá az MTB merevfarú és az országúti vázakat a megfelelő merevség megtartása mellett. | FLEX–STAY Érezhetően komfortosabb, rezgéscsillapítást növelő tám- és láncvilla kialakítás | ||
INTERNAL CABLE Olyan vázkialakítás, ahol a csövön belül futnak a váltó– és esetenként a hátsófék kábelei is. | CARBON FORK 100%–ban karbonból készült első villa a vázszettben. A villa nagyobb kényelmet és jobb rezgéscsillapítást biztosít. | ||
POST MOUNT DISC A váz kiképzése lehetővé teszi a közvetlen hátsó tárcsafék felrögzítést. Egyszerűbb beállítás, könnyebb konstrukció. | K–MOUNT DROPOUT Olyan vázpapucs kialakítás, amely kön nyedén fogadja a kétcsavaros oldaltámaszt tárcsafék esetén is. | ||
TFS (TECHNO FORMING SYSTEM) Sajtolási eljárással, 6061–es alumíniumból készült váz. | HFS (HYDRO FORMING SYSTEM) Folyadéknyomás–formázó technológiával Prolite 66 alumínium alapanyagból készült vázcsövek. | ||
12–142/15–100 THRU AXLE 12 (15) mm átmérőjű a 142 (100) mm szélességű első és hátsó tengely. Növeli a merevséget és tökéletesen pozicionálja a tárcsaféket. | NANO MATRIX CARBON A Merida által használt prémium technológia, amely sikeresen növeli a vázak külső hatásokkal szembeni ellenállóképességét. A speciális nanorészecskékből és epoxygyantából álló mátrix–szerkezet erősebbé, ellenállóbbá teszi az anyagot. | ||
X–TAPER HEADTUBE Megnövelt alsó átmérővel (1.5”) rendelkező fejcső. Elősegíti a precízebb kormányozhatóságot, erősebb villát és fejcsövet eredményez. | MERIDA INTERNAL BLOCKSYSTEM Egy kicsi, egyszerű, de nagyon hatékony megoldás, amely megakadályozza, hogy a kormány túlzott elforduláskor (pl. egy esésnél) megsértse a karbonvázat. | ||
AWS (ANTI WRINKLE SYSTEM) Egy olyan szilikon töltet/betét alkalmazása a monocoque technológiával együtt, amelyet a gyártási folyamat után eltávolítva, a karbon vázak belső felülete egyenletesebb, ráncmentesebb lesz. Ez növeli a tartósságot és a merevséget, valamint csökkenti a súlyt. | SMART ENTRY Ezek az ötletes bilincsek a be- és kilépési pontokon rögzítik a vázon belül futó bowdenház/bowden elvezetéseket. | ||
RACE LINK Új, Cross Countryhoz optimalizált könnyű hátsó felfüggesztési mechanizmus, amely egy igen könnyű (80g) karbon himbakar alkalmazásával lehetővé teszi, hogy a pedálozástól ne lengjen be a rendszer. Továbbá a rugóstaggal kiegészülve optimális (könnyen meginduló és progresszíven működő) rugózási karakterisztikával ruházza fel a kerépárt. | SMOOTH–WELDING Egy speciális technológiai eljárás, amellyel növelik a vázak esztétikáját, anélkül, hogy az gyengítené a hegesztés struktúráját. | ||
Di2 READY Az elektromos váltószettekhez tartozó akkumulátort fogadó vázkialakítás. | |||
RACELITE 61 Minőségi 6061–es alumíniumból húzott vázcsőanyag. | |||
PROLITE 66 A Merida magas kategóriát képviselő Prolite 66–os alumínium alapanyagú, háromszorosan húzott csövei. | FLOAT LINK A hátsó rugóstag alsó felfogatása fix, viszont ezen, mint egy forgásponton el tud mozdulni a hátsó traktussal együtt a tag. Így a rugózás érzékenyebb lesz. | ||
REMOTE LOCKOUT / LOCKOUT A kormányra szerelt eszköz (kar/gomb) segítségével vezérelhető/zárható az első villa, illetve a hátsó rugóstag. Zárható rugóstag/elsővilla opció. | C–S POST MOUNT DISC A Post Mount felfogatású hátsó féknyereg elhelyezése a tám– és láncvillák között. Nagyobb védelem, jobb fékhatás, a vázban vezetett fékcső jobb elvezetését is biztosítja. | ||
DOUBLE STOP / DOWN TUBE EXIT Olyan kerékpárváz kialakítás, ahol a váltó és a hátsó rugóstag bowdenházai, kábelei a váz alsó részén lépnek ki a vázból egy erre speciálisan kiképzett takarólemezzel megvezetve, így nem befolyásolja a mozgás a váltó pontos működését. | INTERNAL CLAMP Nemcsak dizájnelem, hanem mind aerodinamikai, mind vázépítési szempontból fontos. Nem különálló, hanem a vázba épített nyeregcsőbilincs kialakítás. | ||
S–FLEX Az ultramerev REACTO kerékpár nyeregszár kialakítása, amely komfortosabbá teszi a kerékpározást. | |||
NACA FASTBACK PROFILE Csőprofil kialakítás a REACTO és a WARP TT modellek esetén, amelyet szélcsatorna tesztek eredményeinek felhasználásával, a merevséggel és tartóssággal kombinálnak. | FLIP–FLOP HEAD A REACTO és a WARP TT modellek nyeregrögzítési kialakítása, amely az optimális üléspozíciót széles határok között hivatott beállítani. | ||
MODULAR HEAD / COCKPIT A WARP TT kerékpáron található speciális fejcső megoldás, amelynél betétekkel (30 és 60 mm) állítható a kormány magassága. Állítható kormányszár, könyöklő és kormány. Di2 ready. | DOUBLE CHAMBER TECHNOLOGY A nagy terhelésnek kitett váz és villacsőbe integrált merevítő borda, amellyel kisebb falvastagsággal nagyobb hajlítómerevség érhető el. | ||
F FLEX A RIDE országúti kerékpár sorozat vázát kiegészítő – a REACTO aerodinamikai tulajdonságait kölcsönző – magas rezgéselnyelési képességgel rendelkező első villa kialakítás. | SUPERLITE 16 ALLOY Mindig lesznek újabb eljárások, könnyebb anyagok és ötvözetek, erősebb szerkezetek, ki tudja hol a vége. Az új lépcső viszont biztosan a Superlite 16 alloy, melyet először a 2017-es One-Sixty hátsó háromszögénél alkalmaznak. | ||
DISC COOLER Országúti kerékpárokon a tárcsafék nem újdonság, de még elég fiatal ahhoz, hogy bőven legyen rajta mit fejleszteni. A Merida idei újítása a hátsó féknél alkalmazott hűtőborda, mely hatékonyan vezeti el a hőt, kímélve a támvillát a nagy hőingadozástól és hőtágulástól. | 12–148 „BOOST” THRU AXLE A 6 mm-rel megnövelt tengelyhossz laposabb küllőzést tesz lehetővé, mellyel nő a kerék merevsége. A hosszabb tengelyhez és szélesebb középrészhez rövidebb láncvillát lehet kialakítani, így a kerékpár könnyebb és agilisabb lesz. | ||
F–MOUNT „Akkor kell biciklizni, amikor jól esik” – tartja egy ősi tibeti mondás, és milyen igazuk van! A Merida F-Mounttal ellátott kerékpárjain pedig akár esik akár nem, mindenképpen védve vagy a felverődésektől, hiszen ezekre a modellekre gyorsan és egyszerűen szerelhetsz fel sárvédőt – ha esetleg olyan típust választottál, amin a sárvédő nem az alapfelszereltség része. | C–MOUNT Legyen szó túrázásról, gyors bevásárlásról vagy munkába járásról, egy biztos, a hozzá tartozó csomagot valahová el kell helyezni. Értelemszerű megoldás a csomagtartó felszerelése, ami a C-Mountnak köszönhetően gyorsan és problémamentesen kivitelezhető. | ||
CASTING MOTOR BRACKET A legtöbb E–Bike esetében komoly tervezési problémát okoz a feltűnően nagy akkumulátor és motor egység integrálása, de nem a Meridánál! Minden E8000 rendszerrel szerelt modellben az új Casting Motor Bracketbe kerül a motor, mely az igényes megjelenés mellett extra védelmet is biztosít. |