biofiber.jpg BIO FIBER DAMPING COMPOUND
A karbon struktúrához hozzáadott rugalmas szálak teszik komfortossá az MTB merevfarú és az országúti vázakat a megfelelő merevség megtartása mellett.
 
flex.jpg FLEX–STAY
Érezhetően komfortosabb, rezgéscsillapítást növelő tám- és láncvilla kialakítás
 
internal.jpg INTERNAL CABLE
Olyan vázkialakítás, ahol a csövön belül futnak a váltó– és esetenként a hátsófék kábelei is.
 
carbonfork.jpg CARBON FORK
100%–ban karbonból készült első villa a vázszettben. A villa nagyobb kényelmet és jobb rezgéscsillapítást biztosít.
 
pm.jpg POST MOUNT DISC
A váz kiképzése lehetővé teszi a közvetlen hátsó tárcsafék felrögzítést. Egyszerűbb beállítás, könnyebb konstrukció.
 
kmount.jpg K–MOUNT DROPOUT
Olyan vázpapucs kialakítás, amely kön nyedén fogadja a kétcsavaros oldaltámaszt tárcsafék esetén is.
 
techno.jpg TFS (TECHNO FORMING SYSTEM)
Sajtolási eljárással, 6061–es alumíniumból készült váz.
 
hydro.jpg HFS (HYDRO FORMING SYSTEM)
Folyadéknyomás–formázó technológiával Prolite 66 alumínium alapanyagból készült vázcsövek.
 

12-142.jpg

15-100.jpg

12–142/15–100 THRU AXLE
12 (15) mm átmérőjű a 142 (100) mm szélességű első és hátsó tengely. Növeli a merevséget és tökéletesen pozicionálja a tárcsaféket.
 
nano.jpg NANO MATRIX CARBON
A Merida által használt prémium technológia, amely sikeresen növeli a vázak külső hatásokkal szembeni ellenállóképességét. A speciális nanorészecskékből és epoxygyantából álló mátrix–szerkezet erősebbé, ellenállóbbá teszi az anyagot.
 
xtaper.jpg X–TAPER HEADTUBE
Megnövelt alsó átmérővel (1.5”) rendelkező fejcső. Elősegíti a precízebb kormányozhatóságot, erősebb villát és fejcsövet eredményez.
 
internalblock.jpg MERIDA INTERNAL BLOCKSYSTEM
Egy kicsi, egyszerű, de nagyon hatékony megoldás, amely megakadályozza, hogy a kormány túlzott elforduláskor (pl. egy esésnél) megsértse a karbonvázat.
 
aws.jpg AWS (ANTI WRINKLE SYSTEM)
Egy olyan szilikon töltet/betét alkalmazása a monocoque technológiával együtt, amelyet a gyártási folyamat után eltávolítva, a karbon vázak belső felülete egyenletesebb, ráncmentesebb lesz. Ez növeli a tartósságot és a merevséget, valamint csökkenti a súlyt.
 
entry.jpg SMART ENTRY
Ezek az ötletes bilincsek a be- és kilépési pontokon rögzítik a vázon belül futó bowdenház/bowden elvezetéseket.
 
racelink.jpg RACE LINK
Új, Cross Countryhoz optimalizált könnyű hátsó felfüggesztési mechanizmus, amely egy igen könnyű (80g) karbon himbakar alkalmazásával lehetővé teszi, hogy a pedálozástól ne lengjen be a rendszer. Továbbá a rugóstaggal kiegészülve optimális (könnyen meginduló és progresszíven működő) rugózási karakterisztikával ruházza fel a kerépárt.
 
smooth.jpg SMOOTH–WELDING
Egy speciális technológiai eljárás, amellyel növelik a vázak esztétikáját, anélkül, hogy az gyengítené a hegesztés struktúráját.
 
Di2.jpg Di2 READY
Az elektromos váltószettekhez tartozó akkumulátort fogadó vázkialakítás.
 
61.jpg
 
RACELITE 61
Minőségi 6061–es alumíniumból húzott vázcsőanyag.
 
66.jpg PROLITE 66
A Merida magas kategóriát képviselő Prolite 66–os alumínium alapanyagú, háromszorosan húzott csövei.
 
floatlink.jpg FLOAT LINK
A hátsó rugóstag alsó felfogatása fix, viszont ezen, mint egy forgásponton el tud mozdulni a hátsó traktussal együtt a tag. Így a rugózás érzékenyebb lesz.
 
remote.jpg
lockout.jpg
 
REMOTE LOCKOUT / LOCKOUT
A kormányra szerelt eszköz (kar/gomb) segítségével vezérelhető/zárható az első villa, illetve a hátsó rugóstag. Zárható rugóstag/elsővilla opció.
 
cspm.jpg C–S POST MOUNT DISC
A Post Mount felfogatású hátsó féknyereg elhelyezése a tám– és láncvillák között. Nagyobb védelem, jobb fékhatás, a vázban vezetett fékcső jobb elvezetését is biztosítja.
 
doublestop.jpg
exit.jpg
DOUBLE STOP / DOWN TUBE EXIT
Olyan kerékpárváz kialakítás, ahol a váltó és a hátsó rugóstag bowdenházai, kábelei a váz alsó részén lépnek ki a vázból egy erre speciálisan kiképzett takarólemezzel megvezetve, így nem befolyásolja a mozgás a váltó pontos működését.
 
clamp.jpg INTERNAL CLAMP
Nemcsak dizájnelem, hanem mind aerodinamikai, mind vázépítési szempontból fontos. Nem különálló, hanem a vázba épített nyeregcsőbilincs kialakítás.
 
sflex.jpg S–FLEX
Az ultramerev REACTO kerékpár nyeregszár kialakítása, amely komfortosabbá teszi a kerékpározást.
 
naca.jpg NACA FASTBACK PROFILE
Csőprofil kialakítás a REACTO és a WARP TT modellek esetén, amelyet szélcsatorna tesztek eredményeinek felhasználásával, a merevséggel és tartóssággal kombinálnak.
 
flipflop.jpg FLIP–FLOP HEAD
A REACTO és a WARP TT modellek nyeregrögzítési kialakítása, amely az optimális üléspozíciót széles határok között hivatott beállítani.
 
mcockpit.jpg MODULAR HEAD / COCKPIT
A WARP TT kerékpáron található speciális fejcső megoldás, amelynél betétekkel (30 és 60 mm) állítható a kormány magassága. Állítható kormányszár, könyöklő és kormány. Di2 ready.
 
double.jpg DOUBLE CHAMBER TECHNOLOGY
A nagy terhelésnek kitett váz és villacsőbe integrált merevítő borda, amellyel kisebb falvastagsággal nagyobb hajlítómerevség érhető el.
 
fflex.jpg F FLEX
A RIDE országúti kerékpár sorozat vázát kiegészítő – a REACTO aerodinamikai tulajdonságait kölcsönző – magas rezgéselnyelési képességgel rendelkező első villa kialakítás.
 
16.jpg SUPERLITE 16 ALLOY
Mindig lesznek újabb eljárások, könnyebb anyagok és ötvözetek, erősebb szerkezetek, ki tudja hol a vége. Az új lépcső viszont biztosan a Superlite 16 alloy, melyet először a 2017-es One-Sixty hátsó háromszögénél alkalmaznak.
 
disccooler.jpg DISC COOLER
Országúti kerékpárokon a tárcsafék nem újdonság, de még elég fiatal ahhoz, hogy bőven legyen rajta mit fejleszteni. A Merida idei újítása a hátsó féknél alkalmazott hűtőborda, mely hatékonyan vezeti el a hőt, kímélve a támvillát a nagy hőingadozástól és hőtágulástól.
 
12-148.jpg 12–148 „BOOST” THRU AXLE
A 6 mm-rel megnövelt tengelyhossz laposabb küllőzést tesz lehetővé, mellyel nő a kerék merevsége. A hosszabb tengelyhez és szélesebb középrészhez rövidebb láncvillát lehet kialakítani, így a kerékpár könnyebb és agilisabb lesz.
 
fmount.jpg F–MOUNT
„Akkor kell biciklizni, amikor jól esik” – tartja egy ősi tibeti mondás, és milyen igazuk van! A Merida F-Mounttal ellátott kerékpárjain pedig akár esik akár nem, mindenképpen védve vagy a felverődésektől, hiszen ezekre a modellekre gyorsan és egyszerűen szerelhetsz fel sárvédőt – ha esetleg olyan típust választottál, amin a sárvédő nem az alapfelszereltség része.
 
cmount.jpg C–MOUNT
Legyen szó túrázásról, gyors bevásárlásról vagy munkába járásról, egy biztos, a hozzá tartozó csomagot valahová el kell helyezni. Értelemszerű megoldás a csomagtartó felszerelése, ami a C-Mountnak köszönhetően gyorsan és problémamentesen kivitelezhető.
 
motobracket.jpg CASTING MOTOR BRACKET
A legtöbb E–Bike esetében komoly tervezési problémát okoz a feltűnően nagy akkumulátor és motor egység integrálása, de nem a Meridánál! Minden E8000 rendszerrel szerelt modellben az új Casting Motor Bracketbe kerül a motor, mely az igényes megjelenés mellett extra védelmet is biztosít.