Merida technikai jelölések
A MERIDA kerékpárok igazi technológiai karriert futnak be: minden egyes kerékpárunk büszkén viseli
mérnökeink keze nyomát. Ez az áttekintés minden jellemző részletről és a mögöttes technológiákról tájékoztat.
More Bike More Merida
2 - AWS – Anti Wrinkle System | Bio Fiber Damping Control A karbon struktúrához hozzáadott rugalmas szálak teszik komfortossá a MTB merevfarú és az országúti vázakat a megfelelő merevség megtartása mellett. | |||
1 - Flex-stay Érezhetően komfortosabb, rezgéscsillapítás növelő tám/láncvilla kialakítás. | TFS – Techno Forming System Sajtolási eljárásokkal, 6061–es alumíniumból készült váz. | |||
Racelite 61 Aluminium Minőségi 6061–es alumíniumból húzott vázcsőanyag. | 4 - Smooth-welding Egy speciális technológiai eljárás, amellyel növelik a vázak esztétikáját, anélkül, hogy az gyengítené a hegesztés struktúráját. | |||
5 - Internal Cable Olyan vázkialakítás, ahol a csövön belül futnak a váltó– és esetenként a hátsófék kábelei is. | 3 - Nano Matrix Carbon A Merida által használt prémium technológia, amely sikeresen növeli a vázak külső hatásokkal szembeni ellenállóképességét. A speciális nano-részecskékből és epoxygyantából álló mátrix–szerkezet erősebbé, ellenállóbbá teszi az anyagot. | |||
6 - Post Mount Disc A váz kiképzése lehetővé teszi a közvetlen hátsó tárcsafék felrögzítését. Egyszerűbb beállítás, könnyebb konstrukció, jobb fékhatás. | Carbon Fork 100%-ban karbonból készült első villa a vázszettben. A villa megbízhatóbb írányíthatóságot és fékezési hatásfokot biztosít. | |||
HFS – Hydro Forming System Folyadéknyomás–formázó tecnológiával Prolite 66 alumínium alapanyagból készült vázcsövek. | Prolite 66 Triple Butted Aluminium A Merida magas kategóriát képviselő Prolite 66–os alumínium alapanyagú háromszorosan húzott csövei. | |||
X–Taper Headtube Megnövelt alsó átmérővel – amely 1,5” – rendelkező fejcső. Elősegíti a precízebb kormányozhatóságot, erősebb villát és fejcsövet eredményez. | K–mount Dropout Olyan vázpapucs kialakítás, amely könnyedén fogadja a kétcsavaros oldaltámaszt, tárcsafék esetén is. | |||
Merida Internal Blocksystem megóvja a váz sérülését a kormány vagy a szerelékek (fékkar/váltókar) esetleges becsapódásától. | 7 - VPK – Virtual Pivot Kinematics A 145, 160 és a 180 mm–t mozgó összteleszkópos kerékpárok hátsó traktus mozgása – ennek a technológiának köszönhetően – kiemelkedő érzékenységet ért el az optimális meghajtás és nagy hatásfokú ékezési teljesítmény mellett. | |||
M.O.R.E. Suspension A Merida új hátsó rugózási mechanizmusának elnevezése. (Merida Optimized Ride Engineering) | 9 - C–S Post Mount Disc A Post Mount felfogatású hátsó féknyereg elhelyezése a hátsó hárömszögön belül, a tám– és láncvillák között. Nagyobb védelem, jobb fékhatás, a vázban vezetett fékcső jobb elvezetését is biztosítja. | |||
12-142 thru axle ø12 mm a 142 mm szélességű hátsó tengely. Növeli a merevséget és tökéletesen pozicionálja a tárcsaféket. | 15-100 thru axle ø15 mm a 100 mm szélességű első tengely. Növeli a merevséget és tökéletesen pozicionálja a tárcsaféket. | |||
Remote Lock-out / Lock-out A kormányra szerelt eszköz (kar vagy gomb) segítségével vezérelhető / zárható az első villa, illetve a hátsó rugóstag. Zárható rugóstag / elsővilla opció. | Float Link A hátsó rugóstag alsó felfogatása fix, viszont ezen, mint egy forgásponton el tud mozdulni a hátsó traktussal együtt a tag. Így a rugózás érzékenyebb lesz. | |||
8 - Guided Remote A rugóstag vezérléséhez tartozó kábel elrejtve kerül beszerelésre a vázba (One-Twenty). Nem éri mechanikai behatás és nem karcolja a vázat. | 10 - Double Stop / Down Tube Exit Olyan kerékpárváz kialakítás, ahol a váltó és a hátsó rugóstag bowdenházai, kábelei a váz alsó részén lépnek ki a vázból egy erre speciálisan kiképzett, takarólemezzel megvezetve. | |||
13 - Double Chamber Technology A nagy terhelésnek kitett vázcsőbe integrált merevítő borda, amellyel kisebb falvastagsággal nagyobb hajlítómerevség érhető el. | Modular Head / Cockpit A WARP TT kerékpáron található speciális fejcső megoldás, amelynél betétekkel (30 és 60 mm) állítható a kormány magassága. Tartalmazza Di2 elektromos váltó integrálhatóságának lehetőségét is. | |||
Di2 ready A nyeregcsőbe illetve a láncvillák alá felinstallálható – elektromos váltószett – akku | 12 - F Flex A RIDE országúti kerékpár sorozat vázát kiegészítő – a REACTO – aerodinamikai tulajdonságait kölcsönző, magas rezgéselnyelési képességgel rendelkező első villa kialakítás. | |||
11 - S Flex Az ultramerev REACTO kerékpár nyeregszár kialakítása, amely komfortosabbá teszi a kerékpározást. | Flip–Flop Head A REACTO és a WARP TT modellek nyereg rögzítési kialakítása, amely optimális üléspoziciót széles határok között hivatott beállítani. | |||
NACA Fastback Csőprofil kialakítás a REACTO és a WARP TT modellek esetén, amelyet szélcsatorna tesztek eredményeinek felhasználásával, a merevséggel és tartóssággal kombinálva alkottak. | Integrated Clamp Nemcsak design–elem, hanem mind aerodinamikai, mind vázépítési szempontból fontos. Nem különálló, hanem a vázba épített nyeregcsőbilincs kialakítás. |