Frissítve: Merida Silex kerékpárteszt

A Bikemag cikke. Írta: Bognár Tamás
Az eredeti tt olvasható.
 
Hazánkban országúti fronton vélhetően az új Silex lesz a legnagyobb újdonság. Persze lesznek akik a nagyon aero Reacto-t akarják majd magukénak tudni, élversenyzésre érthető is, de azért egy klasszikus Pilis körön ezzel lesz mosoly a szád szélén. Mentünk nem csak a karbon kivitellel, hanem az aluvázas 700-assal is. Kéne nagyon.
 
 
Mi az amiből kevés van Magyarországon? Jó minőségű utakból. És mi az amiből sok van? Hát bizony rossz utakból. Ehhez még vegyük hozzá azt is, hogy egyre többen szeretnék földúton is használni az országútijukat, hiszen az egész gravel bike őrület innen indult. Mára akkorára nőtt a mindenhol országútizni akaró bringások tábora, hogy minden cég erős fejlesztésekbe kezdett. A Meridánál a Silex széria leváltotta a „régi” komfort geometriás Ride sorozatot, amit csak aszfalton lehetett használni, ellenben nagyon kényelmesek voltak.
 
A Silex viszont mindent visz, és ezt akár szó szerint is érthetjük, hiszen az alumínium és a karbon vázas kivitel villája is tartalmaz csomagtartó konzolokat, és a képen látható bringát a Merida eleve a gravel biking-bikepacking vonal követelményeinek megfelelően építette fel.
 
-------------
 
Frissítve!

Szerencsém volt a Silex-el, mert a forgalmazó jóvoltából megkaphattam egy hétre a 9000-est, hogy az itthoni, megszokott környezetben ki tudjam próbálni, és választ kaphassak két kérdésre. Az egyik az volt, hogy vajon hazai körülmények között is olyan élvezetes, mint a sajtótábor radlerekkel átitatott rövid edzőkörein? A másik pedig kicsit önös, kicsit közérdek: az egytányéros rendszer mennyire használható egy átlagos erőnlétű bringásnak? Mindkettőre választ kaptam az alatt a közel 500 km alatt amit sikerült belerakni.